Select Page

Poročilo o obisku pri partnerjih v Srbiji 18. 9. 2020 – 21. 9. 2022

Projekt »Beginners on the labour market« je usmerjen v mlade, delodajlce in učitelje.

S projektom želimo ugotoviti kakšna so pričakovanja mladih in delodajalcev ob vključevanju mladih v trg dela. Zanima nas kako kulturna komponenta, ki jo pri delu v mednarodnih okoljih pogosto spregledamo, vpliva na sam trg dela, zaposlenega in delodajalca. S pregledom enega in drugega v dveh zelo različnih okoljih želimo pripraviti iztočnice za učitelje in druge sodelujoče v učnem procesu, ki bodo služile kot podpora kako mlade pripraviti na vstop na trg dela, obenem pa bodo delodajalcem služile kot priložnost za spremembe in ponudbo pogojev dela, ki jih mladi postavljajo v ospredje.

S projektom smo okoljsko in trajnostno naravnani, zato smo od začetka projekta do prvega srečanja izvedli on-line srečanja, na tokratnem srečanju v Srbiji pa smo tako vsebinsko kot praktično zastavili natančen potek projekta za celotno šolsko leto, obiskali podjetja in spoznali nekatere specifike prostora.

Na pot v Kraljevo (Srbija) sva se odpravila Uroš Turk (Šolski center Postojna) in Dolores Keš, predstavnica podjetniškega inkubatorja Perspektiva Postojna. Sodelovala bo kot nekdo, ki gosti tuje dijake na praksi v inkubatorju pa tudi z doprinosom v šolski prostor, kjer bomo mlade spodbudili tudi k podjetniški miselnosti. V samem projektu pa nam bo kot nekdo z izkušnjami, pomagala sooblikovati programe mobilnosti. Kolegica Tina Šorc, koordinatorica s Šolskega centra Postojna, se obiska zaradi zdravstvenega stanja ni mogla udeležiti.

Na pot sva se s kolegico Keš odpravila z osebnim vozilom, saj bi potovanje z avtobusom ali vlakom trajalo vsaj dva dni, kar pa je z vidika časa in tudi financ (dodatne nočitve), nesprejemljivo. Celo potovanje z letalom bi nama vzelo več časa, pa še bistveno dražje bi bilo.

S Hruševja sva se odpravila v nedeljo, 18. 9. 2022 ob 14.00 in prispela v Kraljevo ob 22.00. Nameščena sva bila v hotelu Turist.

Z delom smo s partnerji iz Ekonomsko-trgovske šole Kraljevo (Ekonomsko-trgovinska škola Kraljevo) pričeli v ponedeljek, 19. 9. 2022 zjutraj, ko nama je bila predstavljena šola, prisostvovala sva pouku učnega podjetja (virtualno preduzeće) in se pogovarjala z učiteljico (gospa Slavica Pajović-Dukić) in dijaki.

Kasneje smo se spoznali s timom Ekonomsko-trgovske šole Kraljevo, ki bo sodeloval na projektu ter se seznanili s šolskim sistemom Srbskega šolstva. Izmenjali smo pričakovanja glede projekta ter pričeli z definiranjem ciljev projekta. Po delovnem kosilu smo nadaljevali z izdelavo časovnice projekta in definiranjem nalog obeh projektnih partnerjev.

Po uspešnem in produktivnem sestanku naju je direktorica šole gospa Dragana Paunović prijazno povabila, da nama razkaže za srbsko državo in duhovnost izjemno pomemben samostan Žiča (Manastir Žiča), zgrajen v začetku 13. stoletja, ki se nahaja na obrobju mesta Kraljevo ob reki Ibar.

Zvečer so nas izjemno prijazni in gostoljubni gostitelji povabili v Etno Restoran Brvnara, kjer smo doživeli pristen srbski večer ob odlični tradicionalni glasbi in okusni tradicionalni hrani.

V torek, 20. 9. 2022, smo se odpravili po podjetjih, kjer dijaki Ekonomsko-trgovske šole Kraljevo opravljajo praktično izobraževanje pri delodajalcih. Obiskali smo javno podjetje Javno komunalno preduzeće “Pijaca” Kraljevo, Javno komunalno preduzeće »Vodovod« Kraljevo in zasebno podjetje Radijator inženjering d.o.o..

V podjetjih smo spoznali na katerih delovnih mestih delajo dijaki med praktičnim izobraževanjem pri delodajalcih, katere naloge opravljajo in kako so delodajalci zadovoljni z dijaki. Preverjali smo, kakšne so možnosti za napotitev slovenskih dijakov programa Ekonomski tehnik na praktično usposabljanje v srbska podjetja. Sestanki so bili zelo uspešni, saj smo navezali dobre prijateljske stike in delodajalci so izrazili pripravljenost gostiti slovenske dijake.

Popoldne je bilo namenjeno obisku poslovnega inkubatorja Kruševac (Biznis inkubator Kruševac) v mestu Kruševac, ki je od Kraljeva oddaljeno 60 kilometrov. Namen obiska je bil vzpostaviti stik z inkubatorjem s ciljem dviga podjetništva in podjetnosti med dijaki in raziskati možnosti sodelovanja v prihodnosti. Direktorica poslovnega inkubatorja Kruševac, gospa Martina Manojlović, nam je predstavila prostore inkubatorja, storitve, ki jih nudijo inkubirancem in njihove načrte, vključno z izgradnjo nove, sodobne zgradbe inkubatorja. Nad njihovim delom in načrti smo bili vsi navdušeni. V nadaljevanju obiska smo se pogovarjali o možnostih sodelovanja šolske sfere z inkubatorjem in našli nekaj skupnih točk. Ekonomsko-trgovska šola Kraljevo se je odločila, da bodo pričeli sodelovati z inkubatorjem iz Kruševca, prav tako smo predstavniki obeh šol razpravljali o možnostih sodelovanja z obema inkubatorjema in izmenjavah dijakov v prihodnosti.

Tudi ta obisk je bil zelo uspešen, saj so bili doseženi načelni dogovori o sodelovanju, ki bodo v prihodnosti konkretizirani.

Obisk sva zaključila v Vrnjački Banji, ki je eno najbolj znanih zdravilišč in kopališč v Srbiji. Naselje leži na nadmorski višini 230 m v osrednji Srbiji ob severnem vznožju planine Goč (1147 m) in Zahodno Moravo oddaljeno okoli  25 km od Kraljeva. Najini srbski gostitelji so naju povabili na kosilo v restavracijo v kateri delajo dijaki Gostinjsko-turistične šole (Ugostiteljsko-turistička škola) Vrnjačka Banja.

Gostitelji iz Srbije so bili neverjetno gostoljubni, tim, ki ga je sestavila direktorica gospa Dragana Paunović je zelo motiviran za delo in tudi na osebni ravni smo se odlično ujeli. Prepričan sem, da bodo rezultati projekta presegli naša pričakovanja, ki smo jih imeli pred obiskom in da to ni zadnji projekt, ki ga imamo z Ekonomsko-trgovsko šolo Kraljevo.