Select Page

Europroject – Education Without Frontiers

Projekt šestih partnerskih šol:  Mediterranean Values Project

Erasmus+

V tednu med 29. septembrom in 5. oktobrom je v Zaragozi potekalo že 3. srečanje v okviru projekta Mediterranean Values Project, v katerega so poleg gostiteljice, srednje šole IES Miguel Catalán, vključene še šole iz Portugalske, Grčije, Italije, Turčije in Slovenije. Iz Slovenije smo se ga udeležile dijakinje 4. letnika Gimnazije Ilirska Bistrica in dve profesorici.

Projekt je eden izmed mnogih, v katerih se povezujejo evropske gimnazije – partnerske šole, članice krovne organizacije Europroject – Education Without Frontiers, v katero je naša šola pristopila kot edina gimnazija iz Slovenije.

Vse šole članice mreže evropskega projekta Education without Frontiers se strinjajo z načeli, ki temeljijo na statutu Charter of Fundamental Rights of the European Union, ter se osredotočajo na:

  • spodbujanje evropskih dimenzij v izobraževanju in usposabljanju,
  • spodbujanje strpnosti in sprejemanja raznolikosti partnerskih šol s spoštovanjem do verskih  in filozofskih identitet, kultur in tradicij, jezikov in šolskih sistemov,
  • nudenje enakih možnosti za internacionalizacijo,
  • spoštovanje in upoštevanje stališč dijakov v njihovo korist,
  • izboljševanje kvalitete in učinkovitosti izobraževanja,
  • mreženje in povezovanje učiteljev in dijakov.

Triletni projekt MVP je nastal na pobudo španske koordinatorice, njegov namen pa je, da vsaka od šol pripravi gostovanje in aktivnosti za partnerske šole na temo vrednot, ki definirajo njeno državo. Projekti so namenjeni predvsem dijakom, ki jim je na ta način ponujena možnost pridobivanja znanj in izkušenj na drugačen način, širjenju obzorij in navezovanju novih prijateljskih stikov. Hkrati so namenjeni tudi profesionalnemu razvoju učiteljev, mreženju in izmenjavi primerov dobrih praks.

Na petdnevnem srečanju smo dva dni preživeli v mestu, tri dni pa v neokrnjeni naravi Pirenejev. Spoznavali smo različna področja, od zgodovine in umetnosti do okoljskih tem. Ogledali smo si kulturno-zgodovinske znamenitosti, ki so pomembne za razumevanje razvoja celotne španske države. Španski dijaki so nam predstavili težave, s katerimi se Španija sooča zaradi podnebnih sprememb in segrevanja ozračja, še posebej so izpostavili primere dobrih praks velikega mesta, ko se dodatno načrtno ozelenjuje različne površine, poleti, ko temperatura preseže 40 ºC, se odpira klimatizirane javne stavbe za najširšo javnost ipd.

V Pirenejih so dijaki tri dni preživeli brez WI-FI in mobilnega signala. Čas je bil namenjen različnim delavnicam, ki so spodbujale refleksijo odnosa do narave. Poleg različnih fizičnih aktivnosti, kot so plezanje, joga, orientacija v naravi, pohod na 2371 m visoki vrh Petrechemas, smo se preizkusili še v čuječnosti in se v manjših skupinah pogovarjali o interakcijah med posameznikom/družbo in naravo, raziskovali te relacije na področju estetike, umetnosti, etike, politike. V povezavi s to temo smo si v Zaragozi ogledali tudi priložnostno razstavo o moderni umetnosti.

Naj zaključimo z mislijo udeleženih dijakinj: »Sodelovanje v projektu Wanderlust nam je ponudilo vpogled v vsakdanje življenje v velikem mestu, ki se razlikuje od našega podeželskega vsakdana. Obenem pa smo tekom projekta odkrivali pomembnost sožitja med naravo in človekom ter vpliv aktivnega življenjskega sloga na naše zdravje. Obisk v Španiji nam ni pomenil zgolj oddiha in možnosti raziskovanja drugih kultur, temveč nam je tudi omogočil, da smo spletle prijateljske vezi z vrstniki iz drugih evropskih držav.«

Zapisali profesorici Nataša Graovac in Darja Turk


(Število obiskov: 64)
Dostopnost