V projekt smo vključili dijake srednje strokovnega, srednjega poklicnega in poklicno tehniškega izobraževanja.
Po programih smo vključili:
– devet dijakov triletnih programov (avtoserviser in oblikovalec kovin – orodjar),
– deset dijakov strojni tehnik,
– šest dijakov tehnik računalništva,
– devet dijakov ekonomski tehnik in
– dva dijaka strojni tehnik (pti).
Namen projekta je bil dvojni:
- z mobilnostjo in opravljanjem praktičnega usposabljanja v tujini, smo dijakom želeli omogočiti pridobivanje in razvoj poklicnih ter splošnih kompetenc;
- nadaljevati z vzpostavljanjem mreže partnerjev v tujini, razvijati praktično usposabljanje naših dijakov v tujini ter tujih dijakov v našem okolju.
Na področju poklicnih kompetenc smo izpolnili naslednje cilje:
- skupina – strojni tehnik
– rokovati se z ustrezno opremo in materiali (aktivnost: uporaba delovne opreme, strojev in pripomočkov dela, izbira ustreznih obdelovancev in tehnike obdelave – material),
– samostojno voditi ustrezno tehniško dokumentacijo (aktivnost: priprava popisa uporabe delovnih sredstev in predmetov dela ter uporabe predpisov varnosti in zdravja pri delu ter izris tehničnih risb),
– samostojno delo na ročno obdelovalnih strojih (aktivnost: opravljanje dela po naročilu nadrejenega v procesu proizvodnje),
– spoznati postopek procesa zapisa programa in prenosa operacije na CNC stroj ter osnovna dela na CNC stroju ( aktivnost: seznanitev z zapisom programa in postopkom generiranja G kode, priprava in vpenjanje obdelovanca, izvedba meritev in s pomočjo ustrezna izbira in
zamenjava orodja itd.);
- skupina
– samostojno izvesti ustrezno pripravo dela (aktivnost: priprava delovnega mesta in vzdrževanje le-tega) in
– vodenje ustrezne tehniške dokumentacije (aktivnost: priprava tehničnega dnevnika in tehničnih risb);
- a) oblikovalec kovin – orodjar
– samostojno delo na klasičnih obdelovalnih strojih (aktivnost: izdelava kovinske košare za shranjevanje, delo na stružnici – struženje “puš”),
– s pomočjo mentorja opravljati delo na računalniško vodenih strojih (aktivnost: struženje na računalniško vodenem pet-osnim CNC strojem),
– samostojno struženje in frezanje – ročno; s pomočjo mentorja tudi računalniško (aktivnost: izdelava posameznih maloštevilčnih kosov na
CNC s postopkom struženja in frezanja),
– samostojna kontrola dela z izvedenimi meritvami, ustrezno kontrolo in beleženjem (aktivnost: uporaba kotomerja za opravljanje meritev in
bleženje izmerjenega po opravljeni seriji izdelkov);
- b) avtoserviser
– samostojno izvajati enostavne servise (aktivnost: zamenjava olja, filtrov, preverjanje zavor, zamenjava diskov, itd.),
– s pomočjo mentorja uporabiti računalniško opremo in diagnosticirati napake na vozilu (aktivnost: preverjanje stanja motornega vozila ob
rednem servisu in odkrivanje napak ob izrednih obiskih strank),
– s pomočjo mentorja poiskati ustrezne napake na električnih sistemih v vozilu in jih odpraviti (aktivnost: ugotavljanje in odkrivanje slabih
kontaktov ter odprava le-teh),
– samostojno ugotoviti napake na podvozju vozila in jih odpraviti (aktivnost: pregled podvozja osebnih vozil na avto dvigalu);
- skupina – ekonomski tehnik
– spoznati organizacijo in način vodenja poslovne dokumentacije (aktivnost: predstavitev dejavnosti podjetja in način dela) ,
– samostojno evidentiranje prejete in oddane dokumentacije ter ustrezno arhiviranje (aktivnost: dnevno vodenje evidenc, vpisovanje podatkov,
knjiženje računov in kontrola postavk),
– priprava obračunov (aktivnost: tedenski obračun po strokoškovnih mestih in inventura);
- skupina – tehnik računalništva
– ugotoviti in odpraviti napake na strojni opremi (aktivnost: pregled delovanja opreme, popis ugotovljenega ter odprava),
– priprava podatkov za spletno stran (aktivnost: izdelava spletne strani po željah naročnika),
– namestiti strojno in protivirusno opremo,
– enostavno samostojno programiranje (aktivnost: programiranje Java CC+).
V času trajanja projekta smo bili tudi gostiteljska organizacija za dijake naših partnerjev. Praktično usposabljanje so dijaki iz tujine v večjem
delu opravljali v podjetjih (Kolektor ATP d. o. o., Imas d. o. o. in DAPZ d. o. o.), saj šola za kakovostno praktično usposabljanje nima ustreznih tehnologij, manjši del pa so opravljali v šoli.
Dijaki o praksi in izkušnji
(Število obiskov: 26)